liekeenbas.reismee.nl

Lente in Buenos Aires (daar is de Mol)

Het is in Buenos Aires maar vijf uur vroeger dan in Nederland, maar het lijkt of we een half jaar in de tijd zijn teruggegaan. Van het einde van de zomer zijn we nu ineens in het vroege voorjaar beland. Het ´s morgens nog fris, maar de lucht is strakblauw en de bomen die in bijna alle straten staan, lijken elke dag een beetje groener. De eerste bloemen komen uit en het is tegen de middag vaak al warm genoeg om met een vino tinto op het terras te zitten. Goed, ik weet dat de lente officieel pas over een paar dagen begint, maar in Nederland is het technisch gezien nog zomer, en ik heb begrepen dat daarde herfst ookal begonnen is(wat wij natuurlijk heel erg vinden voor jullie ;-)

Het begin van onze reis valt samen met een nieuwe kans op een behoorlijke zomer en Buenos Aires is een mooi begin. De stad is een beetje een gekke kruising tussen Madrid (het lijkt best Europees) en een Amerikaanse stad (brede straten en opbouw in blokken). Het is vooral heel erg groot en we lopen veel door de verschillende wijken, zoals La Boca (met gekleurde huizen, tangodansers en het stadion van Boca Juniors), Palermo Viejo (hippe winkels en restaurants en natuurlijk het huis van Julia´s Tango) en Puerto Madero (de Argentijnse versie van de Kop van Zuid). Verder hebben we de ´dwaze moeders´ gezien op Plaza de Mayo en is Lieke erg in haar nopjes met het park bij Recoleta, waar elk weekeinde een soort Wantijpop is. Natuurlijk hebben we ook het spoor van Evita gevolgd, van ´het balkon´ tot het museum en de begraafplaats van Recoleta.

Na het bezoek aan het museum aten we in de tuin van het museum een salade toen er een cameraploeg kwam die daar ook wilde gaan lunchen. ´Hé, die jongen is precies Johnny de Mol´, zei ik tegen Lieke. Het bleek dat de crew van ´Waar is de Mol´ ook in de tuin was aangeschoven om te gaan lunchen, erg grappig. Alleen herkende ik niet met wie Johnny op pad was. Tot verbazing van Lieke: ´dat is natuurlijk Angela Schijf!´

Liefs van Bas en Lieke

Jan

Wie zijn John de Mol en Angela Schijf? En wie is Lieke?

Annette

Heerlijk om hier allemaal van mee te mogen genieten..! Ik zit aan het beeldscherm gekluisterd!!

Loes

Ha leuk weer wat van jullie belevenissen te lezen. Op school had Bettina jullie ook al gespot. Ook zij is jaloers op jullie reis. Wij bereiden ons hier voor op weer een depressie. Dus geniet lekker van jullie jaar zomer! We hebben vrijdag gezellig met Jenny en Robert gegeten ter ere van zijn verjaardag. En Bas, de eerste ABB wedstrijd was alweer afgelast vanwege de nattigheid en dat terwijl er zowaar 14 spelers waren. Veel liefs xxx

Marieke

Jullie al helemaal in de Argentijnse sferen zo te horen. Gaan jullie nu ook de tango dansen?
Geniet van de lente, want dat is toch de mooiste tijd van het jaar. Heb je al een foto gemaakt van het huis van Julias tango in een dress to impress?
Heel veel liefs van ons XXX

marjan

heerlijk om zo van het leven te genieten!
en hebben jullie de tangosalons al bezocht?
kan je niet overslaan hoor! gooi d'r een workshopje tegen aan. je hebt tenslotte van die mooie schoenen lieke :-)
daaaag, kus van marjan

Bas en Lieke

Bedankt voor alle lieve reacties! En Marjan, Ralph en Carmen, bedankt voor de extra fotoruimte, echt super!