liekeenbas.reismee.nl

Australie - Noosa, Byron Bay & Brisbane

In de buurt van Noosa brachten we een bezoek aan de Australia Zoo, de dierentuin van 'wildlife enthusiast' Steve Irwin, die een paar jaar geleden om het leven is gekomen toen hij door een pijlstaartrog in zijn hart werd gestoken. Steve is echter in de dierentuin nog volop aanwezig: in filmpjes, op foto's op de borden bij de kooien, te koop als pop in de museumwinkel en zelfs als figuur op een kar (zoals vaak bij de supermarkt staat) waar kinderen voor een euro een minuut door elkaar geschud worden. De naam Steve Irwin Memorial Zoo zou beter passen. Het was een mooie ruim opgezette dierentuin met vooral Australische dieren. Het bekendst is natuurlijk de wildlife show, waar in een stadion (ja echt, het Crocoseum) verschillende (roof)vogels rondvliegen en er kunstjes met een krokodil worden uitgevoerd - wat er nog behoorlijk gevaarlijk uitzag.

Naast de dierentuin heeft Steve een Wildlife Hospital opgericht, waar je ook een kijkje kan nemen. Toen wij er waren werd er net een Koala aan een gebroken arm geopereerd (ach gut). Waarschijnlijk was de koala in de boom in slaap en vervolgens eruit gevallen (als je18 tot 20 uur per dag slaapt en rustis dat denk ik hetberoepsrisico van dekoala).

Noosa en Byron Bay zijn allebei mooie kustplaatsen. We hebben door het National Park van Noosa gelopen en een wandeling gemaakt naar de vuurtoren van Byron Bay (die zo uit een schilderij van Hopper zou kunnen komen), maar er zijn vooral mooie stranden en dat is waar we de meeste tijd hebben doorgebracht met lezen en bodyboarden (als we niet aan het zwembad lagen tenminste).

We waren in Brisbane op mijn verjaardag 22 februari(Bas). Het was wel eens leuk om in de zomer jarig te zijn en we hebben op ons gemak door de stad gewandeld, langs de botanische tuinen en het strand langs de rivier en van terras naar terras. En natuurlijk niet zonder een taartje te eten.

Vanuit Brisbane hebben we een dagtripje gemaakt naar de Lone Pine Koala Sanctuary. Ten opzichte van de Australia Zoo leek het een beetje vergane glorie, en de regen maakte het niet aantrekkelijker. In charmante poncho's trokken we het park in, dat toch erg leuk bleek. Vooral de koalacreche, omdatde jonge koala'seen stuk actiever zijn dan de rest- zeker als er net verse Eucalypusbladeren worden gebracht. Verder was Lone Pine een must-do attractie voor Lieke, die zich op deze reis als een ware dierenvriend heeft ontpopt. Hier kun je namelijk met een koala knuffelen, en ja, het bewijs staat op de foto. Gelukkig (of helaas) gaf ze hem net op tijd terug aan zijn verzorger voor hij zijn behoefte deed (dat was toch een leukere foto geweest).

In ons relaas over de tour in het vorige verhaal, zijn we helemaal vergeten ook de grappige dingen te vertellen, dus bij deze nog even.De naam Bas is nieterg internationaal, dus gebruik ik in het buitenland meestal Sebastiaan (zoals ik ook echt heet). Lieke noemt me natuurlijk gewoon Bas, wat op de zeiltocht door de Whitsundays bij de rest tot verwarring leidde. 'Dude, does she call you boss?' Ik vond het zelf wel een goed idee, maar ik heb Lieke nog nooit zo hard horen lachen - volgens haar is het andersom (al weet iedereen dat dat natuurlijk niet zo is ;-).

Brisbane was onze laatste stop in Australie. Het is een geweldig land, maar gezien de krater die het in ons budget heeft geslagen leek het ons beter de vlucht naar Singapore twee weken te vervroegen. Juich alleen nog niet te vroeg: we brengen in plaats daarvan de laatste twee weken door in Maleisie. Daarna is het half jaar helaas alweer om, al kijken we er natuurlijk ook wel naar uit om naar huis te gaan en iedereen weer te zien.

Tot gauw!

Liefs van Lieke en Bas

P.S. Wegens werkzaamheden aan de site kunnen we op dit moment geen foto's toevoegen - we doen het zo snel mogelijk.

Reacties

Reacties

Jennifer

Hey! haha, vind het misverstand van Bas en Boss well een goede! Leuk dat we binnenkort jullie weer in het echt mogen verwelkomen en de verhalen aanhoren :) (hoewel ik wel onder de indruk ben over jullie blog, is echt super leuk om de updates te lezen!.
Geniet nog heel erg van de komende weken! liefs Jennifer
p.s. lieke, je schoenen waren idd het koopje waard ...erg mooi ;)

Diana

Alsnog hartelijk gefeliciteerd Bas! Wij hebben er deze maand nog een kleindochter bij gekregen op 10 februari j.l. . Ze heet Liza. En op 4 februari j.l. werd onze oudste kleindochter Hannah 2 jaar. Ben jij ook (nog) een Waterman? Zo ja, dan ben ik mede daarom ook erg blij dat onze kleindochters Watermannen zijn.
Jullie bieden nog een ontzettend mooie tijd toegewenst deze laatste weken. Ik heb het voornemen om op 19 maart a.s. op het gerecht te komen lunchen. Lieve groeten voor jullie allebei!

Marieke

Hey lieve avonturiers!
Wat een geweldig verhaal zeg! Dus ik begrijp dat Lieke je nu voortaan Sebastian noemt, anders moet jij haar your secretary of assistant noemen. Daar is Lieke vast niet blij mee. Ik weet nog dat ik mezelf Susan noemde, want anders bleven ze me Monica noemen.
Zo heb ik een keer bij de afhaal wok een gezinsmenu meegekregen, omdat ik niet reageerde op Monica.

Eveline

Hey lieverds,

Inderdaad nog van harte Bas, met je verjaardag! Wat super onattent van mij dat ik je nog niet eerder gefeliciteerd heb! Maar zo te lezen hebben jullie genoten van een lekker relaxed dagje inclusief taart. Vast niet zo lekker als bij ons in de familie gebakken worden, maar dat komt straks wel weer goed als jullie terugzijn :-)
Heb net trouwens echt in een deuk gelegen om de vraag van die gast op de boot en om dat arme beest dat slachtoffer werd van het beroepsrisico van t koala zijn. Ik zal jullie verhalen wel missen straks! Kunnen jullie nstraks ook niet een home-sweet-home column bijhouden ofzo?
Maar ik zal ook heel blij zijn als jullie er weer zijn! Ik kijk er erg naar uit jullie weer te zien!
Maar nu eerst nog lekker twee weken genieten van Maleisie. Leuk dat jullie daar nu ook nog even de tijd voor hebben!

Dikke kus en tot snel!

Eveline

Hey lieverds,

Inderdaad nog van harte Bas, met je verjaardag! Wat super onattent van mij dat ik je nog niet eerder gefeliciteerd heb! Maar zo te lezen hebben jullie genoten van een lekker relaxed dagje inclusief taart. Vast niet zo lekker als bij ons in de familie gebakken worden, maar dat komt straks wel weer goed als jullie terugzijn :-)
Heb net trouwens echt in een deuk gelegen om de vraag van die gast op de boot en om dat arme beest dat slachtoffer werd van het beroepsrisico van t koala zijn. Ik zal jullie verhalen wel missen straks! Kunnen jullie nstraks ook niet een home-sweet-home column bijhouden ofzo?
Maar ik zal ook heel blij zijn als jullie er weer zijn! Ik kijk er erg naar uit jullie weer te zien!
Maar nu eerst nog lekker twee weken genieten van Maleisie. Leuk dat jullie daar nu ook nog even de tijd voor hebben!

Dikke kus en tot snel!

Marry en Herman

Hoi Lieke en Bas,

Vandaag de sterfdag van je Moeder, we missen ze nog steeds heel erg. Ze zou héél trotst op jullie zijn. Heel veel sterkte vandaag en pas goed op jezelf. Een dikke kus van ons en tot snel !!

Lieke en Bas

Hallo allemaal!

Bedankt voor de felicitiaties en leuke reacties, we vinden het altijd erg leuk om te horen wat jullie van het verhaal vinden.

Verder nog iedereen bedankt die op de 28e aan ons gedacht heeft, erg attent! We hebben ook aan jullie gedacht.

Diana, jij ook nog gefeliciteerd met de geboorte van je kleindochter. Ik ben zelf geen waterman (maar vissen) maar ik ken alleen maar leuke watermannen dus dat zit vast wel goed ;-)

Maandag 19 maart is mijn eerste werkdag, dus misschien tot dan!

Groeten van Lieke en Bas

Miranda Nobel

Hey Lieke en Bas,

Het aftellen is begonnen voor jullie... het half jaartje is alweer bijna om. Maar aan de verhalen en foto's te zien hebben jullie het onwijs leuk gehad en zullen jullie ook vast weer blij zijn om iedereen weer terug te zien in NL. Geniet nog even van jullie laatste dagen en alvast een goede reis terug! Groetjes van ons 4-en

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!