liekeenbas.reismee.nl

Singapore & Maleisie - deel 2

We zijn weer terug in Singapore voor onze aller-allerlaatste dagen van onze reis. We slapen weer in hetzelfde hotel (niet dat het zo top was, maar het is schoon en goedkoop en dat is in Singapore al heel wat). De terugreis vanaf Pangkor eiland in Maleisie verliep zeer langzaam - ons was acht uur beloofd maar het werd meer dan elf, en dat is nog exclusief de ferry en taxiritten. We waren dus aardig gesloopt.

Aangezien we twee weken geleden al een paar dagen in Singapore waren deden we het vandaag rustig aan en zijn eigenlijk alleen in Chinatown geweest. Echt veel te vertellen hebben we dus niet. We willen daarom van de gelegenheid gebruik maken om iedereen te bedanken die de afgelopen zes maanden zo trouw met ons meegereisd heeft. We keken steeds erg uit naar alle reacties op onze blog (en de e-mails, sms-berichten en whatsapps). Het is altijd erg leuk wat van thuis te horen als je zo ver weg bent: iedereen superbedankt!!!!!

Het aftellen is nu echt begonnen: nog twee dagen en we zijn weer in Nederland. We kijken er heel erg naar uit om weer naar huis te gaan en om iedereen weer te zien. Het zit er dus echt op en daarom hierbij voor degene die het leuk vinden een paar statiekstieken van de afgelopen zes maanden:

- We zijn in totaal 183 dagen weggeweest en hebben in die tijd tien verschillende landen bezocht (de overstap in Spanje en Engeland niet meegerekend): Argentinie, Brazilie, Bolivia, Peru, Chili, Frans-Polynesie, Nieuw-Zeeland, Australie, Maleisie en Singapore. Het langs was in Australie (6 weken en 1 dag) en het kortst in Brazilie (een halve dag). Onze paspoorten zijn een chaos van stempels geworden;

- We hebben met 11 verschillende munten betaald; Euro (hij bestaat nog, al hebben we er geen een meer ;-), Argentijnse Peso, Bolivianos, Peruaanse Nuevos Soles, Chileense Peso, Frans Polynesische Franken, Nieuw-Zeelandse Dollar, Australische Dollar, Maleisische Ringit, Singapore Dollar en Amerikaanse Dollar en zijn dus met de wisselkoers regelmatig het schip ingegaan (vooral in Bolivia);

- We hebben ons met 12 verschillende vervoersmiddelen verplaatst (vliegtuig - 14 keer gevlogen, zowel binnenlandse als buitenlandse vluchten - bus, trein, tram, metro, auto, fiets, scooter, boot, taxi, te voet en per kabelbaan;

- We hebben in 50 verschillende plaatsen geslapen, waaronder Bed & Breakfasts, hotels, een belachelijk luxe hotel, een zouthotel, in nachtbussen, in vliegtuigen, op een zeilboot, bij mensen thuis, in een resort, in hostels en in hele ranzige hostels;

- We hebben samen 37 boeken gelezen (maar nooit de reisversie van kolonisten gespeeld die we zes maanden hebben meegesleept). Verder zijn we erachter gekomen dat Lieke beter is in Rummikub dan Bas;

- We hebben 4 en een half geheugenkaartje volgeschoten met foto's, waarvan we er 661 op onze blog hebben gezet. 48 mensen hebben zich op ons blog geabonneerd. We hebben 27 reisverhalen geschreven die samen een paar duizend keer zijn bekeken en hebben tot nu toe maar liefst 449 reacties gekregen!

Bedankt en tot heel gauw,

Liefs van Bas en Lieke

stefan

Als oplettende lezer heb ik in dit laatste verhaal een foutje ondekt
Ik mis een vevoersmiddel,een paard is ook een vervoersmiddel. Dus zijn het 13 vervoersmiddelen

marieke

Echt heel fijn dat jullie weer gauw bij ons terug zijn.
Ik heb de dagen afgeteld.
En Fleur die vertel ik steeds Lieke komt bijna terug en ze vind je naam al heel leuk klinken. Dus in het echt zal het helemaal een feest worden

Diana van Zelm

Heel veel dank voor al jullie verhalen en foto's. Het was een groot genoegen om een beetje met jullie te kunnen meereizen.
Een voorspoedige thuisreis en een behouden aankomst in het vaderland.

Tot snel!

Diana

Laurien

Het zou BIJNA jammer zijn dat jullie weer thuis komen omdat we dan jullie heerlijke verhalen die menig saaie kantoordag hebben opgevrolijkt moeten missen.... Goede reis naar huis en hopelijk tot snel een keer (uiteindelijk toch veel gezelliger dan zo online)! Liefs, Laurien

Loes

Ik verveel iedereen met steeds maar te vertellen dat jullie thuiskomen! Ik kan haast niet wachten. Heel goede en voorspoedige reis en tot over 1uur 17 minuten en 55 seconden. Kus Loes.

Fran

Jeetje wat een feitjes haha! Wel heel leuk!
Ben blij dat jullie weer bijna thuis zijn! Luca zegt elke dag hoeveel nachtjes nog mama dat Bas en Lieke terug komen?
Dus vanmorgen was het groot feest toen hij hoorde dat hij nog maar 2 nachtjes hoefde te slapen...de teleurstelling was echter groot toen ik zei dat hij jullie niet gelijk kon zien hahaha. Dikke dikke kus en tot woensdag!!! Xxxxx

tine

lieve Lieke en Bas,
Ik ga jullie avonturen erg missen,soort serie waar je
graag het volgende deel weer van wil beleven, we hebben er erg van genoten bedankt hier voor!!!!!!!
we wensen jullie een goede vliegreis terug en snel tot
ziens dikke kus, tine

mirei

Lieve Bas en Lieke

Welkom thuis, we hadden jullie graag verwelkomd op Schiphol maar het is voor ons een gewone werkdag, we hadden begrepen dat jullie 's ochtends aan zouden komen. Het was leuk om jullie verhalen te lezen en jullie foto's te bekijken, het was zoals Tine al zei; een soort miniserie van de avonturen van Lieke en Bas. Geniet samen nog even van de paar dagen thuis voordat het "echte" (werk) leven weer gaat beginnen, tot gauw weer eens! Liefs Mirei