liekeenbas.reismee.nl

Argentinie - Perito Moreno gletsjer

We hebben het regenwoud van Iguazu verruild voor debesneeuwde bergtoppen van El Calafate.Na een busreis van twinitig uur en een vliegreis van ruim drie uur zijn we nu 3000 kilometer zuidelijker, zonder maar één grens over te gaan. Argentinie is gewoon heel groot.

Het is hier dus ook een stuk kouder. Ondanks onze fantastische voorbereiding, is het eerste dat we hier gedaan hebben het kopen van handschoenen en mutsen (ruimte zat in de tas...) Hoewel Lieke in Buenos Aires bij het kopen van gympen (hoe kon zij nu weten dat haar acht jaar oude Puma´s na drie dagen ineens kapot zouden gaan?) nog comfort verkoos boven de looks, werd het nu een fashionable muts (met bolletjes eraan) in plaats van een degelijk fleece exemplaar.

Patagonie is een compleet andere wereld dan het noorden van Argentinie, maar het ook prachtig. Kale vlakten met af en toe een boerderij en paarden, besneeuwde toppen van de Andes enijsblauwe meren met flamingo´s. Het hoogtepunt is echter de Perito Moreno gletsjer. We zijn hier met een boot en via een wandeling vlakbij deze 60 meter hoge muur van ijs geweest. Het ziet er indrukwekkend uit, maar is ook bijzonder om er alleen al naar te luisteren. Een keer dacht ik dat het ging onweren, maar het was slechts het gekraak dat veroorzaakt werd doordat een klein stuk (zeg 10 bij 5 meter!) van de gletsjer afbrak.

Verder zitten we af en toe lekker warm in ons hostel, dat prima is. De wanden zijn alleen niet al te dik, ik dacht dat onze snurkende buurman tussen ons inlag. We koken af en toe zelf, want elke dag uit eten gaat ook vervelen (ja, echt). Bovendien zijn de Argentijnen erg goed in het braden van vlees, maar op andere vlakken is hun kookkunst met wisselend succes.

We willen tot slot graag iedereen bedanken voor alle leuke en lieve berichtjes op deze site, we vinden het het erg leuk om te lezen en kijken daar steeds naar uit.

Heel veel liefs,

Sebastian en Lielie(zoals op onze bustickets staat ;-)

Reacties

Reacties

jacqueline van gink

Ha sebastiaan en Lielie;), wat geniet ik mee van jullie reis zeg.Prachtig... jullie schrijven erg leuk. Nu heb ik je bergschoenen gezien Lieke, ik vind je er stoer in uit zien.
Het hostel herken ik, Eveline en Rick hebben daar ook gezeten.Vast de enige in deze omgeving;).
Heel veel Liefs en groeten ook namens Hans natuurlijk.

Loes

Lieke ik snap niet wat er mis is met die schoenen. Het is gewoon de perfecte combinatie. En wat zien jullie er lekker relaxed uit. Fijn jullie zo te zien.

Eveline

Hey lieverds,
Wat een kilometers leggen jullie zo af en wat een bizarre gewaarwording moet dat zijn, zo van tropische naar winterse omstandigheden binnen hetzelfde land in minder dan twee dagen tijd. Maar wat een mooie foto's en hoe leuk dat het zo herkenbaar is :-) Gaan jullie nog naar El Chalten? Is ook echt een super mooie omgeving om te wandelen! Tja, je hebt die bergscheoenen natuurlijk niet voor niets ;-)
Maar zo te zien en lezen vermaken jullie je goed! Wat heerlijk!
Heel veel liefs en groeten ook namens Rick natuurlijk :p

marjan

had ik dat geweten lieke, dan had ik je toch een echt leuk mutsje meegegeven....

2.

Te gekke foto's!!! Die baard staat je goed! Lekker busritje zeker?...haha

Stefan

Ha bas en Lieke,

Ik moet toch zeggen dfat ik redelijk jaloersben als ik zo jullie fotoos bekijk wat een mooie plaatjes.

Mijn schoonvader heeft de foto van de vogel wat beter geinspecteerd en het blijkt naar aller waarschijnlijkheid een pluiskop gaailijster te zijn. Over de vlinders kon hij alleen vertellen dat het dag vlinders waren; zover waren jullie waarschijnlijk ook al.

Verder gaat het hier allemaal z'n gangetje; en heb ik dus niet veel meer te melden

Geniet er van (misschien een beetje overbodig wat ik neem aan dat jullie dat zeker doen) en ik ben benieuwd jaar het vervolg van jullie avonturen

Groeten van je Neef

Malou

Mooi hoor..
Al een kerstboom gekocht voor op de hotelkamer =)

Kusjes vanuit het zonnige dordt!

Diana van Zelm

Wat een hilarische verhalen schrijven jullie. Geweldig!Ik heb echt zitten schateren. De bergschoenen die Lieke draagt op de foto in de winkel zijn zo te zien van het merk Hanwag. Vanzelm en ik hebben die ook en die zijn echt fantastisch. Ze lopen als sloffen en ze kunnen overal tegen. Goede keus!
Leuk hoor om jullie site te bekijken. Ik kwam er eerder nog niet aan toe. Zojuist heb ik mijn ontslagbesluit ontvangen, Bas. Per 1 januari a.s. ben ik niet langer in dienst. Gek idee, maar tot nu toe heb ik geen spijt.
Geniet van jullie vrijheid en jullie avonturen.

Lieve groet van Diana

Bas

@ Eveline: Nee, we zijn niet meer naar Chalten gegaan, want het weer werd nogal slecht. Ik heb nu een mooie wandeling uitgezocht in Bariloche, dat is geloof ik ook mooi. Groeten aan Rick, Bas en Lieke

Bas

@ Diana: Bedankt voor je reactie! En wat jammer dat je stopt en dat je al niet meer werkt wanneer ik terugkom. Geniet van je vrije tijd!

Van welk merk de bergschoenen van Lieke zijn weet ik niet, maar ze is wel helemaal om. Ze doet ze soms zelfs aan als het eigenlijk niet echt nodig is! ,-)

Groeten van Bas

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!