liekeenbas.reismee.nl

Argentinie - Mendoza

Na een beetje ziekjes te zijn geweest, zijn we nu helemaal bijgetankt in het prachtige Mendoza. Voor de mensen die denken, ´Hé ik ken die naam ergens van?´: Mendoza is namelijk HET wijngebied van Argentinie. En daar hebben we dan ook groot gebruik van gemaakt ;-). Je kunt hier de beste wijnen in ieder restaurant bestellen. Om echt helemaal into de wijnen te gaan hebben we op de fiets een wijntour gedaan langs de wijnboederijen van Mendoza. Na een lange busrit kwamen we aan in Maipu, het dorp waar alle wijnboerijen zijn, en hebben daar onze fiets gehuurd bij Mr Hugo. Mr Hugo was er zelf en we kregen om elf uur ´s ochtends al ons eerste wijntje, dus dat begon al goed. Ik fiets heel erg veel in Nederland, maar van mijn fiets kreeg ik al na een uur zadelpijn... ach het mocht de pret niet drukken. Ik was na een aantal uur al verdoofd door alle wijn. Wijnproeven in Argentinie betekent grote glazen wijn en uitspugen... daar doen ze helemaal niet aan. Tja, dan zit er ook niks anders op ;-)

Eerder deze week zei ik tegen Bas ´het klinkt misschien raar, maar ik zou graag de horsebackriding willen doen hier´. Toen Bas vijf minuten later was bijgekomen van het feit dat ik op een paard wilde gaan rijden, hebben we een tour geboekt. Ik heb altijd wel eens willen paardrijden en dit is een mooie gelegenheid. Op een uur rijden van Mendoza ligt een grote paardenfarm met wel 500 paarden. Ik kreeg een paard waar ik al bijna niet opkwam aangezien je hier niet op een zadel zit maar op een paar schapenvachten. Toen ik er eenmaal opzat dacht ik ´oh waar ben ik aan begonnen, dit beest is zo groot´. Maar hij was heel erg rustig... iets te rustig. Mijn paard ( ik noem hem maar Dulce de leche aangezien hij de kleur had van een soort caramel dat je hier ´s ochtends op je brood kan doen) was super sloom. Bas had een paard dat op elke hoek alleen maar wilde eten, dus daar zaten we dan. Maar het was supergaaf! We reden met zonsondergang langs de Andes met een geweldig uitzicht. Daarna was er een traditionele barbeque, dus we moesten met de bus terug :-)

Gisteren zijn we een trekking gaan doen in de Andes met abseilen. Het was voor mij echt een soort bootcamp. Doordat je een hele steile berg moest beklimmen was het echt even zweten. Gelukkig konden we daarna uitrusten in de (not so) hot springs van Mendoza.

Hier in Argentinie hebben ze veel straathonden. Vaak hebben ze aan aandacht geen gebrek, maar dat weerhoudt ze er niet van mij steeds als nieuwe baasje uit te kiezen. Een verschrikte gil als er weer zo´n beest op mijn broek kwijlt lijkt ze alleen maar aan te moedigen. Soms volgt zo´n hond ons kilometers lang (ik zou er wel eentje vor je mee willen nemen Frank, maar ik denk niet dat we er Nieuw-Zeeland mee binnenkomen) en gaat gewoon voor de winkel waar naar binnen zijn gegaan uren liggen wachten.Gelukkig zijn ze niet al te slim, want als ze liggen te wachten kijken ze vaak de verkeerde kant op en kunnen we snel wegsneaken.

Vanavond gaan we met de bus naar Salta. Daarna zal onze reis verder gaan naar Bolivia.

Nogmaals bedankt voor alle leuke en lieve reacties!

Liefs Lieke en Bas

Reacties

Reacties

Stefan

Nou ik ben weer helemaal bij.....en zo ben ik ook nog de eerste die het gelezen heeft

Carmen

Super leuk verhaal weer, moest echt lachen om dat verhaal van de paarden haha! Xxx

Fran

Zo leuk weer om te lezen! Ik had jullie graag op dat paard willem zien!!!xxx

Loes

Ondanks het brakke internet hier in het vakantiehuisje, toch jullie verhaal en foto's kunnen bekijken. Volgens mij gaan jullie als je terug bent een hond nemen en misschien kan je met Marion meedoen met haar paard. Abseilen is leuk he? Heerlijk jullie zo te zien genieten! Dikke kus.

Maarten

Lieke en Bas, net al jullie reisverhalen gelezen en zie dat jullie Argentinië goed aan het verkennen zijn. Ik blijf jullie volgen. Alvast een goede reis toegewenst naar en in Bolivia.

Groeten

Rick en Eveline

Hola gringos,

super leuk dat jullie ook in Mendoza zijn geweest. Daar heb ik rode wijn leren drinken. Super lekker! En paardrijden, wie had dat gedacht :-)
Wij zijn nu in Rio en denken erover om ook nog naar Salta te gaan. Zijn dus benieuwd naar jullie ervaringen daar!

Geniet ervan en voorzichtig met die wijn :p

Kus

Pieter en Joke

Hoi Lieke en Bas ,

Wat een leuk verhaal weer! En wat ontzettend stoer het paard rijden en het abseilen.
Prachtige foto's.

tine

lieve Lieke en Bas,
heerlijk jullie verhalen,iedere keer heb ik een beetje vakantie als ik de verhalen lees,en super hoor dat
paard rijden erg dapper hoor!!! een dikke knuffel,
Tine

Frank & Judith

Hé Lieke en Bas,

Jullie verhalen en foto's zien er leuk uit. Wij vertrekken morgen ook naar Bolivia, maar dan vanuit Peru naar Copacabana. Grote kans dat we elkaar nog tegenkomen. Kunnen we nog wat tips uitwisselen.

Gr. Frank en Judith

Diana

Geweldig om via jullie verhalen en foto's enigszins van wederwaardigheden op de hoogte te blijven.
Goed om te zien dat de bergschoenen zulke goede diensten bewijzen! Gaaf hè, in de bergen wandelen en klimmen?
Ik verheug me al weer op jullie volgende belevenissen.

Met hartelijke groet,

Diana (van Z)

marrie, wijnand martijn

Hoi lieve Lieke en Bas, we kijken elke week uit naar jullie verhalen, Martijn vraagt is er al post? we genieten dan ook erg van jullie avonturen, ook leuke foto's, dan weer zit je te picknicken onder een boom en dan hebben jullie weer warme mutsen op, erg verrassend en we zijn blij dat we dat met jullie mogen delen,
lieve groetjes

Robert

Ik bedacht me net: Als dat paard echt zo sloom was hed je 'm beter naar Jori pindakaas kunnen noemen. Duurt ook een eeuwigheid voordat je dat kan eten :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!